Kinderen uit het basisonderwijs kunnen bij mij terecht voor:
Remedial teaching en bijles voor alle vakken (rekenen, begrijpend lezen, spelling en taal). Mijn begeleiding sluit zoveel mogelijk aan bij die op school. De kern van mijn begeleiding is didactisch: we werken aan de hulpvragen over de leerstof. Daarbij is er altijd ook aandacht voor motivatie, planning, leerproblemen en faalangst wanneer dat nodig is.
Citotraining: Oefenen met de vraagstelling van Cito-toetsen uit het leerlingvolgsysteem en de Centrale Eindtoets. Wanneer er sprake is van hiaten in kennis en vaardigheden dan spijkeren we die bij.
Second opinion schooladvies / niveaubepaling met de Drempeltoets van 678 Onderwijsadvisering. De drempeltoets geeft een goed beeld van de cognitieve ontwikkeling van uw kind en een advies met betrekking tot het uitstroomniveau naar het voortgezet onderwijs. Vaak geeft dit een goede aanvulling op het leerlingvolgsysteem van Cito.
Een positieve insteek
Ontwikkeling en groei zijn meer dan het tot je nemen van kennis. In mijn begeleiding heb ik daarom aandacht voor de cognitieve ontwikkeling (het eigen maken van de leerstof en deze kunnen toepassen) èn voor de motivatie en het welbevinden van de leerling. Wanneer er sprake is van structurele problemen of beperkingen in het leren, bekijken we op welke manier uw kind hiermee kan omgaan en zich de leerstof van school toch zo goed mogelijk kan eigen maken. Het zelfvertrouwen ondersteunen we door positieve en constructieve feedback op wat uw kind goed doet en waardoor dingen gaan lukken. Door succes te leren toeschrijven aan de eigen inzet en aanpak groeit het gevoel van competentie van uw kind en krijgt hij of zij meer grip op het eigen leerproces.
Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie of een kennismakingsgesprek, ook als uw hulpvraag hier niet precies omschreven staat. Ik denk graag met u mee!